Chalmers tekniske universitet i Gøteborg er Sveriges 2. største universitet. Universitetet holder på med forskning og tilbyr utdannelse innenfor teknikk, vitenskap, sjøfart og arkitektur. Chalmers har 10 300 heltidsstudenter og 3 100 ansatte. Universitetet håndterer ca 300 pakker, 50 brev og tre lastepaller per dag og de har et sentrallager hvor alt gods ankommer for så å transporteres videre til de ulike campus.
Før samarbeidet med Azover startet hadde Chalmers to ulike operatører som håndterte pakketransporten, noe som forårsaket utfordringer i forhold til logistikk prosessen. For å legge til rette kommunikasjon- og informasjonsflyten innenfor intern og ekstern logistikk besluttet Chalmers seg for å få tjenesten levert fra et sted ved å velge Azolver som sin partner. Samarbeidet med Azolver har nå pågatt i over fem år.
- Opprinnelig inngikk vi samarbeidet med Azolver fordi vi ville ha full kontroll over den interne logistikken på Chalmers. Vi hadde tidligere hatt problemer med pakker som ikke ble levert til rett avdeling eller til rett person. Vi ville finne en løsning på dette og vi ville kunne følge hver pakke på vårt området hele tiden. Samtidig med økende ordre fantes det en betydelig pågang ved at vi hadde behov for mer kontroll på pakkene, forteller Ulla Lindblom, sjef for godsmottaket ved Chalmers universitet.
Azolvers SendSuite Tracking-løsning har hjulpet Chalmers å holde oversikten over logistikken innenfor organisasjonen. I dag har det sentrale godsmottakssenteret en sorteringsavdeling som kontrollerer hver pakke, merker det med riktig klistremerke for hver campus og sender det med en vogn som transporterer varene til sin sluttdestinasjon. Lastebilen kjører en eller to ganger om dagen frem og tilbake til det sentrale godsmottaket. Kommunikasjonen flyter lett ettersom alt gjøres av en operatør.
Ulla Lindblom er fornøyd med Azolvers tjeneste ettersom SendSuite Tracking-løsningen har gjort det mulig både for administrasjonen og Chalmers personale å holde oversikt over hvor pakkene finnes i systemet, noe som gjør prosessen smidig.
- Azolver har en bra teknisk support og de hører på kundens behov. De er både profesjonelle ogeffektive og vi anbefaler gjerne deres tjenester til andre, sier Ulla Lindblom.