Sommertid hos Azolver Norge AS
Fra mandag 3. juli t.o.m. fredag 28. juli har vi åpent fra kl. 09:00 til kl. 15:00
Sommertid hos Azolver Norge AS
Fra mandag 3. juli t.o.m. fredag 28. juli har vi åpent fra kl. 09:00 til kl. 15:00
Fjords Underwater Explorers, bedre kjent under nettsidenavnet FUE.no, har lang erfaring i å hjelpe kunder i Norge med dykkerutstyr. I løpet av de siste årene har fokuset blitt rettet mer og mer mot digitale kanaler, og salg via nettbutikken har økt betraktelig.
Dermed er det flere pakker og forsendelser som skal sendes ut.
– Før vi ble kunder hos Azolver, hadde vi en pakkeløsning hos en annen leverandør av “service- og bedriftspakker”, og vi sendte ut masse brevpost. Vi håndterte de fleste varene manuelt, så det tok lang tid å behandle hver enkelt bestilling. På dette tidspunktet hadde vi ingen integrasjonsløsning mellom fraktsystemet og nettbutikken, sier Christian Kulmus, webleder og serviceansvarlig.
FUE.no benytter seg av PCKasse, en løsning fra Azolver sin velassorterte produktportfolio, for å håndtere betalinger i butikken deres i Oslo. Tidligere hadde de separate løsninger for nettbutikken for behandling av bestillinger og frakt.
Denne fremgangsmåten krevde mye manuelt arbeid, og det ble umulig å unngå menneskelig svikt. FUE.no så seg om etter en løsning som kunne forenkle fraktprosessen, og de endte opp med å kontakte Azolver.
– Løsningen til Azolver har vært så fleksibel at vi aldri har hatt stopp i tjenestene våre siden. Tidligere slet vi med å hjelpe kunder og pakke forsendelser samtidig, men nå er ikke dette noe problem, takket være Azolvers grensesnitt for integrasjon hvor man kan skrive ut transportetikettene rett fra kassen i nettbutikken. Vi har registrert at vi bruker mye mindre tid per forsendelse, og dette hjelper oss til å bruke tiden vår mer effektivt, sier Kulmus.
Brukervennlighet og omfattende kundeopplevelse har alltid stått sentralt i Azolvers løfte om å løse utfordringene kundene møter. Dette var også tilfelle i forbindelse med FUE.no, ifølge Kulmus.
– Vi er veldig fornøyde nå som vi har hatt dette nye systemet i bruk en stund. Vår største utfordring med det gamle systemet var at det tok så lang tid å forberede hver enkelt forsendelse, og alt arbeid var manuelt. Det var også flere forskjellige systemer man måtte forholde seg til, og dette bidro til at opplæring av ansatte ble tyngre og mer tidskrevende.
– Azolver har vært raske med å følge opp alle forespørsler vi har hatt helt siden oppstart. Oppfølgingen har vært suveren, og alle små utfordringer som følger med overføring til et nytt system, har vært løst på en rask og effektiv måte.
FUE.no ønsket én enkel løsning for frakt av varer hvor tilgjengelige postdistributører kunne benyttes. Ved hjelp av Azolvers program kunne de integrere sin Prestashop-nettbutikk, PCKasse og EDIpost sammen i én sømløs løsning. Azolvers EDIpost er en allsidig løsning for varebehandling og frakt som er fullt skalerbar for bedrifter uansett størrelse.
– Med ett enkelt grensesnitt for forsendelser kan vi behandle og sende ut bestillinger raskere. Med overgangen fra brevpost til pakkelevering i postkasse kan kunder nå få små pakker levert rett i postkassen sin med sporing, sier en begeistret Kulmus.
– Man trenger ikke lenger veie hver enkelt pakke før utsendelse, og fraktetiketter for alle typer forsendelser, med ordrenummer, kan enkelt skrives ut rett fra kassasystemet. Kundene registreres kun ved kassen, og alle kundeopplysninger og adresser sendes automatisk og på en sikker måte til Azolvers grensesnitt på PC-en vår.
Siden det i tillegg er en økning for digitalt salg i flere av de fysiske butikkene, er Christian Kulmus fra FUE.no veldig imponert over løsningen Azolver presenterer for å integrere begge deler.
– Vi er nå mer fleksible ovenfor kundene våre, siden vi kan spore informasjon via EDI Post-systemet. Dette gjør at vi kan svare på e-poster og sjekke bestillinger fra forskjellige PC-er.
– Vi hos FUE.no kan virkelig anbefale Azolver. De har gode løsninger klare for umiddelbar implementering, og når justeringer er nødvendige, er det et kompetent utviklingsteam som tar seg av det. Kundeservicen deres er enestående, sier han.